Wednesday, November 2, 2011

Cinta Monyet..U Bukan Jodoh I...

Tengah syok2 buat keje berfacebook, tetibe nampak kat tab ada seseorang online chat dgn ku...cepat2 klik almaklumlah suke kalau kwn2 ajak borak2 ni..selalunya kalau ajak chat mesti ada cite best...
Tapi kali ni, bukan kengkawan yg selalu bergosip...tapi si "dia" cinta monyetku (sebenarnye dlm hati tertanya2 pernah ke bercinta dgn dia? LOL..)...Tapi tak kisah lah kan..mungkin sekadar nak bertanya khabar...

Hmmm...tanya khabar hanyalah mukadimah...lama2 terbukalah cerita lama...katanya dulu dia nak ngurat aku, aku pulak jual mahal..sori la kawan..dulu pemalu saham tgh tinggi, almaklumlah retis...heheheehe...lagikan pulak sekelas..Actually, "dia" dalam kelas dia duduk depan aku jek..so kalau dh duduk depan tu memang selalu lah bertegur sapa..tapi aku ni kadang2 malu ngada2 nak berborak depan2 ni..tapi kalau dalam telefon No. 1...pernah bergayut dengan boypren kekasih gelap selama 4jam...fuh!!!berasap telinga....masa tu takde handphone lagi...pakai telefon rumah, kejap duduk, kejap baring, kejap meniarap...macam2 aksi ada!!!!...balik pada cerita tadi, "dia" adalah bagi hint2 tapi biasalah diva kena buat muka biasa mahal ...

Dalam masa yg sama, adalah juga "dia" tanya2 kat member baik aku...aku masih buat tak tahu sengal jek sampailah "dia" sekeluarga berpindah ke daerah lain..lepas tu aku habis SPM terus sambung belajar merantau ke tempat orang..."dia" kata habis SPM dia ada cari aku, "dia" nak melamar aku tapi tak tahu aku kat mana...ololololo ciannye... tu je laa ceritanya...betul ke tak aku pun tak tahu.."dia" jek yg tahu...sekarang "dia" dah  kahwin pun dan ada anak 3...

Katanya mungkin kami takde jodoh..yes..jodoh kita tuhan yg tentukan dan semestinya jodoh itu terbaik untuk kita...contoh macam aku ni yg mudah terasa hati, so kena la ada pasangan yg sabar dan rajin memujuk...kan incik somi kan...dan bersebab kenapa kita tidak berjodoh dengan si polan dan si polan...dan bila kita telah bertemu dgn jodoh kita..hargailah dan terima dia dengan seadanya...

No comments:

Post a Comment